جستجو

آمار بازدید یاسین

  • امروز: 59
  • دیروز: 262
  • 7 روز قبل: 458
  • 1 ماه قبل: 2777
  • کل بازدیدها: 89361
اردیبهشت 1403
شنبه یکشنبه دوشنبه سه شنبه چهارشنبه پنج شنبه جمعه
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        

حدیث

حدیث موضوعی

ایران ما

من کالای ایرانی میخرم

تماس با من

تماس با ما
« بحث روز کنیم یا برای مشکلات خودمان چاره کنیم؟مقاله پلورالیسم فرهنگی »

اجلاس داووس چه تاثیری در اقتصاد دارد؟چه ربطی به برجام دارد؟؟

1396/11/07

  01:10:00 ق.ظ, توسط یاسین  
موضوعات: اندیمشک

اجلاس داووس چه تاثیری در اقتصاد دارد؟چه ربطی به برجام دارد؟؟

خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت غیبت ایران در اجلاس سالانه مجمع جهانی اقتصاد، فضا را برای انتقاد و اتهام‌زنی کشورهای عرب باز گذاشت.
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری رویترز در گزارشی درباره اتفاقات روز دوم اجلاس داووس نوشت: وزرای خارجه کشورهای عرب حوزه خلیج فارس روز چهارشنبه با بهره‌گیری از غیبت ایران در اجلاس سالانه مجمع جهانی اقتصاد در داووس، این نشست را به صحنه انتقاد از ایران تبدیل کردند.

میدان‌داری نتانیاهو و وزرای عرب در داووس در غیاب ایران

در ادامه این گزارش آمده است: محمدجواد ظریف که پیش از این پای ثابت اجلاس داووس بود و اغلب در این اجلاس با همتایان عرب خود بر سر موضوعات منطقه‌ای وارد بحث و جدل می‌شد، امسال در این نشست بین‌المللی شرکت نکرد تا فضا برای عربستان، بحرین، امارات و دیگران برای انتقاد از ایران کاملا باز شود.

عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان سعودی در نشست امسال مدعی شد که در حال حاضر در منطقه دو دورنمای روشن و تاریک وجود دارد ولی تاریخ نشان داده است که روشنایی همیشه بر تاریکی غلبه خواهد کرد.

وی سپس در ادامه اتهام‌زنی‌های قبلی مقامات سعودی علیه ایران مدعی شد که ایران با دامن زدن به فرقه‌گرایی در تلاش است امپراتوری قبلی خود که هزاران سال پیش از بین رفت را احیا کند.

در حالیکه ایران بارها اتهام دخالت در امور داخلی دیگر کشورها را رد کرده است، وزیر خارجه بحرین و وزیر مشاور امارات در امور خارجه نیز در تکمیل اظهارات عادل الجبیر، اتهامات مشابهی را در این اجلاس علیه ایران تکرار کردند.

در این میان، سعد حریری نخست‌وزیر لبنان در سخنرانی خود در اجلاس داووس موضع سنجیده‌تری نسبت به ایران اتخاذ کرد و گفت ایران کشوری است که همه به تعامل با آن نیاز دارند. وی در ادامه گفت به عنوان نخست‌وزیر لبنان خواهان بهترین روابط با ایران است.

حریری در ادامه گفت ایران ممکن است چالشی برای منطقه باشد اما هر چالشی با گفتگو قابل حل است.

وزیر دفاع آلمان نیز در سخنرانی خود در اجلاس داووس در هم‌آوازی با کشورهای عرب حوزه خلیج فارس گفت: ما بدون شک نگرانی‌ها و مسائل زیادی با ایران داریم اما در عین حال معتقدیم مادامیکه ایران به توافق هسته‌ای پایبند است ما هم باید به آن پایبند بمانیم.

علاوه بر کشورهای عرب حوزه خلیج فارس، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز همانطورکه پیشتر وعده داده بود، از اجلاس داووس در جهت پیشبرد هدف خود برای تغییر برجام و همراه کردن کشورهای اروپایی با آمریکا استفاده کرد.

وی شب گذشته در دو دیدار جداگانه با «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه و «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان با آنان درباره آنچه ضرورت اصلاح ایرادات برجام خوانده شده، دیدار و گفتگو کرد.

میدان‌داری نتانیاهو و وزرای عرب در داووس در غیاب ایران

نتانیاهو پیش از سفر به سوئیس برای شرکت در اجلاس داووس در توییتر خود نوشت این آخرین فرصت اروپاست که یا در برجام تغییرات واقعی - نه ظاهری - ایجاد کند یا آن را برای همیشه لغو کند.


فرم در حال بارگذاری ...