جستجو

آمار بازدید یاسین

  • امروز: 33
  • دیروز: 160
  • 7 روز قبل: 1039
  • 1 ماه قبل: 2277
  • کل بازدیدها: 90138
اردیبهشت 1403
شنبه یکشنبه دوشنبه سه شنبه چهارشنبه پنج شنبه جمعه
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        

حدیث

حدیث موضوعی

ایران ما

من کالای ایرانی میخرم

تماس با من

تماس با ما
« کالای ایرانی آینده اقتصاد ایران ماکوگوش شنوا لاف نمیزند »

طراحی وب

1395/03/06

  01:56:00 ق.ظ, توسط یاسین  
موضوعات: یاسین

طراحی وب


 

يكي از اصلي‌ترين نيازهاي توسعه دهندگان وب داشتن محيطي مناسب براي برنامه نويسي است. معمولاً هر زبان برنامه نويسي، يك يا چند نرم‌افزار كامپايلر استاندارد دارد كه در آنها مي‌توان كدهاي آن زبان را نوشته و تفسير و به برنامه اجرايي تبديل كرد. اما به غير از كامپايلرها، ويرايشگرهايي هم وجود دارند كه مي‌توانند كدهاي برنامه نويسي را تشخيص دهند و با استفاده از جلوه‌هاي رنگي، قسمت‌هاي مختلف هر برنامه را متمايز كنند. يك ويرايشگر مناسب و خوب مي‌تواند عصاي دست هر توسعه دهنده و طراح وبي باشد. ويرايشگرهاي متني نرم‌افزارهاي كاربردي هستند كه براي ايجاد صفحات وب در اينترنت مورد استفاده قرار مي‌گيرد. اين برنامه‌ها حتي برخي از امكانات لازم و قابليت‌هاي اضافه‌اي كه سبب سهولت و افزايش بهره‌وري مي‌شوند را براي توسعه دهندگان فراهم مي‌آورند. 
در دنياي امروز انواع مختلف ويرايشگرهاي متني را شاهد هستيم. ويرايشگرهاي قوي‌تر براي ايجاد سهولت در كار طراحي وب ايجاد شده‌اند و علاوه بر افزايش سرعت كد نويسي، باعث بالا رفتن دقت در نوشتن كدها شده و حتي مي‌توانند ايرادات شما در كد نويسي را نيز رفع كنند و يا به شما اجازه دهند به‌صورت ويژوال به طراحي صفحات خود بپردازيد؛در مقابل گروه ديگر از ويرايشگرهاي ساده‌تر نيز وجود دارند كه تنها امكان نوشتن كدها را فراهم مي‌كنند، به شيوه سنتي و همانطور كه برنامه نويسه‌اي قديمي با آن آشنايي دارند! اگر دنبال طراحي وب سايت هستيد و مي‌خواهيد در اين كار خبره شويد بايد در بطن كدها وارد شويد پس خود را با نرم‌افزارهاي ويژوال سرگرم نكنيد بايد زحمت بكشيد تا حرفه‌اي شويد و اين كار تنها با استفاده از ويرايشگرهاي متني ساده مسير است.
انتخاب يك ويرايشگر مناسب يكي از مهم‌ترين تصميم‌گيري‌ها براي فرد توسعه دهنده خواهد بود. امروز قصد داريم شماري از ويرايشگرهاي كد محبوب،كاربردي و البته رايگان را براي شما معرفي كنيم. با ما همراه باشيد. 
 
Atom

 



e="text-align: justify;">Atom يك ويرايش‌گر متن و ويرايش‌گر كد منبع است كه توسط گيت‌هاب توسعه داده شده است. اين نرم‌افزار آزاد و متن‌باز كه تحت پروانه ام‌آي‌تي منتشر شده مدعي است كه مي‌تواند بهتر از ساير ويرايشگرها عمل كند. رويكرد اصلي اتم، حفظ تعادل بين سهولت استفاده و امكانات پيشرفته هك مي‌باشد. بدين گونه كه اين ويرايشگر، علاوه بر اينكه قابل استفاده براي يك دانش‌آموز مبتدي در برنامه‌نويسي است، ابزاري ست كه كاربران خود را به مرور زمان تبديل به يك هكر حرفه‌اي مي‌كند. 
ويژگي‌هاي كليدي اين ويرايشگر كد كاربردي عبارت‌اند از:
رايگان، متن‌باز و چند سكويي 
سازگار با OSX 10.8  به بعد،  نسخه‌هاي 7 و 8 ويندوز و  لينوكس
قابليت مستند سازي قوي
قابليت راه‌اندازي سريع با كمترين ميزان پيكربندي اوليه
اسنيپت ها 
رابط كاربري فوق‌العاده جذاب و قابل فهم
قابليت سفارشي سازي
قابليت جستجوي و جايگزيني عبارات
 
++Notepad

 



e="text-align: justify;">معروف‌ترين و متداول‌ترين ويرايشگر در سيستم عامل‌هاي ويندوز برنامه Notepad است كه قطعاً همه با آن آشنايي دارند. اين برنامه كم حجم و سريع در تمامي نسخه‌هاي اين سيستم عامل وجود دارد و با ظاهري ساده امكان ويرايش متن‌ها را به همه كاربران داده است. با اين حال متأسفانه اين برنامه كامل نيست و اشكالاتي دارد مخصوصاً براي كاربران فارسي زبان و يا به طور كلي كاربران رايانه كه زبان آن‌ها از راست به چپ مي‌باشد. قسمت اعظم و مهم ماجرا ذخيره نكردن اطلاعات به صورت پيش‌فرض در UTF-8 است كه باعث بوجود آمدن مشكلاتي در بين كاربران فارسي زبان كه اطلاعات چنداني از اين مورد ندارند شده است. علاوه بر اين، شما نمي‌توانيد به راحتي در آن به ويرايش انواع متون و فايل‌هاي مختلف بپردازيد و فقط قابليت تايپ را داريد. 
اينجاست كه ++Notepad به كمك شما مي‌آيد. اين برنامه يك ويرايشگر متن رايگان و جايگزيني مناسب براي Notepad ويندوز است كه از زبان‌هاي برنامه نويسي متعددي پشتيباني كرده، در عين حال كار ويرايش همزمان چند پرونده باز شده را آسان مي‌سازد.
ويژگي‌هاي كليدي اين ويرايشگر كد كاربردي عبارت‌اند از:
تصحيح خطاهاي نحوي
پشتيباني از انواع پلاگين‌ها
تفكيك و قالب‌بندي كدها
قابليت جستجوي و جايگزيني عبارات
قابليت ضبط و اجراي ماكروها
پشتيباني از محيط‌هاي چند زباني
سازگاري با سيستم عامل ويندوز

Brackets

 



e="text-align: justify;">ويرايشگر بعدي ليست امروز Brackets نام دارد كه برخلاف ساير نرم‌افزارهاي ادوبي به صورت متن‌باز توسط Adobe معرفي شده است. از جمله مزاياي اين ويرايشگر مي‌توان به امكان نمايش زنده يا Live Preview، تغيير آسان دسترسي بين كد و مرورگر ، تكميل خودكار كدها و ويرايش كدهاي مرتبط در يك محيط اشاره كرد. به عنوان مثال شما در محيط ويرايش يك صفحه HTML به راحتي مي‌توانيد بدون تغيير صفحه ، كلاس‌هاي CSS  را مورد ويرايش قرار دهيد.
يكي از افزونه‌هاي كاربردي و متفاوت Adobe Brackets امكان دريافت اطلاعات گرافيكي يك طرح از نسخه PSD و هماهنگ‌سازي آن با كدهاي CSS است. 
ويژگي‌هاي كليدي اين ويرايشگر كد كاربردي عبارت‌اند از:
امكان ويرايش CSS به صورت Inline
راه‌اندازي سريع و بدون نياز به پيكربندي اوليه
امكان استفاده از تم‌ها و پلاگين‌هاي پيش‌فرض
خاصيت تكميل دستورات به صورت اتوماتيك و تنظيم رنگ‌ها در رابط كاربري نرم‌افزار
رابط كاربري كاربرپسند و قابل درك
سازگاري با سيستم عامل‌هاي ويندوز، لينوكس و Mac OS X

ICEcoder

 



e="text-align: justify;">ICEcoder يك ويرايشگر كد منبع باز كه متد جديدي در طراحي سايت ايجاد كرده است. با مجاز كردن كاربر به وارد كردن كد در مرورگر، شما فقط نياز به يك برنامه (همان مرورگر) براي طراحي سايت‌ها داريد و مي‌توانيد آن‌ها را بر روي سرورهاي واقعي تست كنيد.  ICEcoder يك ويرايشگر Opensource است به اين معنا كه مي‌توانيد در حالت آنلاين يا آفلاين مستقيماً بر روي كدهاي سايت خود كار كنيد. علاوه بر اين نصب راحت و حجم كم اين برنامه با توجه به قابليت‌هاي فراواني كه دارد باعث محبوبيت اين برنامه در بين صدها ويرايشگر ديگر و قرار گرفتن آن در ليست ما شده است.
ويژگي‌هاي كليدي اين ويرايشگر كد كاربردي عبارت‌اند از:
سازگاري با سيستم عامل‌هاي ويندوز، لينوكس و Mac OS X
كاربردي در هر دو حالت آنلاين و محلي
تفكيك و قالب‌بندي كدها
قابليت جستجوي و جايگزيني عبارات
امكان مديريت پايگاه داده MySQL
امكان استفاده از تم‌ها و پلاگين‌هاي پيش‌فرض

Bluefish

 



e="text-align: justify;">و در نهايت، Bluefish يكي از محبوب‌ترين محيط‌هاي برنامه‌نويسي نه تنها براي توسعه دهندگان وب بلكه تمامي انواع برنامه نويسان است. با استفاده از اين ابزار مي‌توانيد به ويرايش كدهاي زبان‌هاي برنامه‌نويسي يا نشانه‌گذاري بپردازيد، اما تمركز اصلي اين ابزار روي ايجاد وب‌سايت‌هاي پويا است. بلوفيش همانند ديگر نرم‌افزارهاي لينوكسي، سبك و سريع است و مي‌تواند تا 3500 پرونده را همزمان باز و ويرايش كند. 
يكي از بهترين ويژگي‌هاي اين نرم‌افزار، نواري است به نام Quick Bar كه به كمك آن مي‌توانيد هر دكمه‌اي كه مي‌خواهيد را به اين نوار اضافه كنيد تا با يك كليك در دسترستان باشد. اين برنامه از تمام سندهاي نوشتاري پشتيباني مي‌كند. همچنين يك Wizard اختصاصي براي زبان css، فرم‌ها، جدول‌ها، صداها و ويدئوها و نيز پيش نمايش ساده و سريع را دارا مي‌باشد. اين در حالي است كه بزرگ‌ترين و با ارزش‌ترين امكان اين برنامه قابليت فارسي‌نويس آن است كه براي بسياري از برنامه نويسان فارسي زبان يك امتياز تلقي مي‌شود.
 Bluefish همچنين از Xhtml به خوبي پشتيباني مي‌كند و با فرمت‌هاي XML سازگاري بي‌نظيري دارد و حتي در كار با اين گونه فايل‌ها نيز مي‌توان به راحتي از اين برنامه استفاده كرد.
ويژگي‌هاي كليدي اين ويرايشگر كد كاربردي عبارت‌اند از:
سازگاري با سيستم عامل‌هاي ويندوز، لينوكس و Mac OS X
سبك و كم حجم
پشتيباني از پروژه يا فايل از راه دور
اسنيپت ها
بازيابي خودكار
ويرايش تمام صفحه
پشتيباني از زبان برنامه نويسي سفارشي
قابليت جستجوي و جايگزيني عبارات


فرم در حال بارگذاری ...