« دستور العمل ثبت نام پانزدهمین جشنواره بانوی کرامت | ارباب رجوع کیه » |
روابط عمومي و طرح تكريم اربابرجوع
يكي از عمدهترين وظايف واحدهاي روابطعمومي در تمامي سازمانها، اطلاعرساني و آموزش است. در زمينه اطلاعرساني، روابط عمومي تلاش ميكند تا در دو بُعد دروني و بيروني وظيفه خود را انجام دهد. مطمئناً اربابرجوع فكر ميكند هرگاه به سازماني مراجعه كند، همه افراد بايد در خدمت او باشند و كار و امور مرتبط با او را به نحو مطلوب و مؤثر انجام دهند. در يك دستهبندي كلي ميتوان خواستهها و انتظارات اربابرجوع را به دو بخش تقسيم كرد:
الف: خواستههاي مشروع
ب: خواستههاي نامشروع
خواستههاي مشروع اربابرجوع به مجموعهاي از خواستهها و انتظارات اطلاق ميشود كه در چارچوب قوانين و مقررات سازمان قابل تحقق باشد. اربابرجوع ميخواهد اين بخش از خواستههايش با سرعت و كيفيت مناسبي برآورده شود.
خواستههاي نامشروع اربابرجوع مجموعهاي از خواستهها و انتظارات را شامل ميشود كه در چارچوب قوانين و مقررات سازمان قابل تحقق نيست، ولي اربابرجوع انتظار دارد كاركنان سازمان مقررات را ناديده انگاشته و با تطميع و روشهاي ديگر سعي ميكند به خواسته غيرقانوني خود برسد. قطعاً راضي كردن اربابرجوع در اين زمينه، كاري غيراخلاقيو غيرقانوني قلمداد ميشود و ميتواند پيامدهاي ناگواري را براي مسوول مربوطه به همراه داشته باشد.
فرم در حال بارگذاری ...